تشک طبی

نحوه تمیز کردن تشک

دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است تصادفا روی تشک کثیف شود. این اتفاق می تواند برای هر کسی و در هر زمانی رخ دهد. صرف نظر از اینکه چه اتفاقی افتاده است و بسته به نوع کثیفی تشک، باید چند مرحله آسان را برای تمیز کردن تشک انجام داد.

چگونه تشک را تمیز کنیم؟

برای تمیز کردن تشک اگر نقطه کثیفی تازه است، بلافاصله تشک را از رختخواب جدا کنید. همه اقلام قابل شستشو، مانند ملحفه و محافظ تشک را شستشو دهید. در حالت ایده آل با محلول لکه بر یا محلول سرکه اسپری کنید.

اکنون زمان تریاژ تشک است، قبل از شروع مطمئن شوید که دستکش لاستیکی و یک پارچه یا حوله جاذب، سرکه سفید مقطر و یک بطری اسپری برای مخلوط کردن محلول، و همچنین جوش شیرین، به علاوه جاروبرقی خود داشته باشید. شما از همه اینها در طول مسیر استفاده خواهید کرد.

ابتدا دستکش ها را بپوشید و از یک پارچه یا حوله تمیز برای پاک کردن لکه کثیفی باقی مانده استفاده کنید. بعد، نوبت به یک محلول رقیق شده با استفاده از سرکه سفید می رسد. اسید استیک موجود در سرکه می تواند آمونیاک و باکتری های موجود در لکه را خنثی کند. سرکه هم به عنوان ضدعفونی کننده عمل خواهد کرد.

در مرحله بعد، بهتر است جوش شیرین را در محل بپاشید. جوش شیرین بوها از جمله بوی سرکه را کنترل می کند و به جذب رطوبت باقی مانده از تشک شما کمک می کند زیرا رطوبت می تواند کنه های گرد و غبار را جذب کند. علاوه بر این بهتر است جوش‌شیرین را حدود شش تا هشت ساعت بگذارید بماند تا کاملا خشک شود.

در مرحله بعد، از یک جاروبرقی برای مکیدن کامل جوش شیرین استفاده کنید. سپس ملحفه‌های تمیز را روی تشک قرار دهید. حال همه چیز آماده است، اما اگر به هر دلیلی لکه یا بو باقی ماند، می توانید این مراحل را تکرار کنید.

نحوه تمیز کردن تشک

چگونه از شر لکه‌های بودار خلاص شویم؟

اگر متوجه بوی نامطبوعی روی تشک شدید، دلیلی برای وحشت وجود ندارد. شما هنوز هم می‌توانید با چند مرحله ساده، آن تشک را تمیز کنید.

ابتدا، ملحفه و محافظ تشک قابل شستشو را در ماشین لباسشویی بیندازید. برای یک لکه خشک شده، محلول مورد استفاده کمی با آنچه که برای یک لکه تازه استفاده می کنید متفاوت است:

ترکیبی با 226 گرم پراکسید هیدروژن، 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین، 1 قاشق چای‌خوری مواد شوینده لباسشویی و 2 قاشق غذاخوری آب ایجاد کنید. آن را روی سطح تشک بمالید تا این ناحیه به مدت 15 دقیقه خیس بخورد.

پس از استفاده از محلول، محل را با یک لایه ضخیم از جوش شیرین بپوشانید. اگر لکه‌ها قدیمی هستند، می‌توانید از مسواک استفاده کنید تا جوش شیرین را به آرامی روی سطح تشک بمالید. این به جذب بهتر مایع کمک می کند.

سپس اجازه دهید لکه به مدت چهار تا شش ساعت خشک شود. زمانی که رنگ جوش شیرین به زرد کم‌رنگ تغییر کرد، آن را با جاروبرقی بکشید. اگر هنوز لکه سطحی دارید یا بو را تشخیص می دهید، این کار را تکرار کنید.

چگونه از آلودگی‌های ناشی از حیوانات خانگی جلوگیری کنیم؟

به همان اندازه که ما حیوانات خانگی خود را دوست داریم، به همان اندازه این حیوانات می‌توانند حوادثی را برای ما ایجاد کنند.

چگونه از لکه های روی تشک خلاص شویم

ادرار حیوانات خانگی (به ویژه ادرار گربه )اغلب بوی بسیار قوی دارد. بوها با خشک شدن ادرار تشدید می شوند و باکتری های موجود شروع به تجزیه می کنند.

ادرار خشک شده همچنین به دلیل وجود اسید اوریک می تواند این مشکل را ایجاد کند که تبدیل به نمکی شود که به سختی قابل حذف است. برخی از حیوانات خانگی ممکن است اسید اوریک بیشتری نسبت به سایرین در ادرار خود داشته باشند. پاک کننده های آنزیمی برای حل کردن کریستال های اسید اوریک طراحی شده اند که در مورد تشک‌ها، عالی عمل می‌کنند، زیرا می‌توانند با عملکرد محدود در مناطقی که دسترسی به آن‌ها سخت است مانند داخل تشک، به تمیز کردن عالی دست پیدا کنند.

اگر یک پاک کننده آنزیمی در خانه ندارید، وحشت نکنید. می توانید از سرکه و آب سرد نیز استفاده کنید. این مخلط را به لکه اسپری کنید سپس اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در آن باقی بماند.

سپس آن محل را با پارچه ای تمیز پاک کنید. بعد جوش شیرین را روی آن بریزید. جوش شیرین به جذب هر گونه رطوبت کمک می کند و هرگونه بو یا لکه باقی مانده را از بین می برد. سپس از جاروبرقی یا لوازم داخلی خود برای جارو کردن جوش شیرین استفاده کنید.

چگونه از تشک در برابر آلودگی‌ها محافظت کنیم؟

مواردی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای محافظت از تشک از بلایای گاه به گاه استفاده کنید:

مهم است که بدانید شب ادراری در کودکان خردسال رایج است. حدود 20 درصد از بچه ها در سن 5 سالگی گهگاه رختخواب را خیس می کنند. برای کمک به جلوگیری از شب ادراری، آکادمی روانپزشکی کودکان و نوجوانان آمریکا توصیه می‌کند مصرف مایعات را قبل از خواب محدود کنید، و اطمینان حاصل کنید که کودکتان با مثانه پر به رختخواب نرود.

یک محافظ تشک ضد آب بهترین راه برای محافظت از تشک شما در خواب است. این نه تنها می تواند از تشک شما در برابر لکه ها و خاک محافظت کند، بلکه می تواند با به حداقل رساندن کنه های گرد و غبار به سلامت خواب شما کمک کند.

محافظت از تشک در برابر آلودگی

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *