مطالب علمی

راهنمای خرید تخت خواب مناسب

چه کسی تخت مورفی را اختراع کرد؟

ویلیام لارنس مورفی، جوانی که در اواخر قرن نوزدهم در یک اتاقی کوچک زندگی می‌کرد، نگران این بود که محل زندگی کوچک اش فرصت دوست یابی‌ اش را محدود کند. در نتیجه به فکر راه حلی افتاد که وقتی مهمان دارد فضای مناسبی برای مهمانی باشد و وقتی مهمان ندارد بتواند در فضای اتاق خوابش راحت باشد، پس فکر تخت خواب های دیواری به ذهن او رسید.

بنابراین او مکانیزمی را کشف کرد که به او اجازه می داد تخت را در کمد خود قرار دهد و اتاق خوابش را به یک سالن محترم تر تبدیل کند. نبوغ مورفی نتیجه داد و در سال 1911 حق ثبت اختراع تخت دیواری خود را به دست آورد.

چرا ممکن است تخت دیواری یا تخت مورفی بخواهید؟

تخت‌های دیواری در چند سال گذشته واقعاً توسعه یافته‌اند. این روزها گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد: تخت های دیواری، تخت های کابینتی و حتی تخت های رومیزی. همه آنها در انواع مختلف و با اندازه‌های مختلف در دسترس هستند.

اغلب سوال می‌شود که آیا تفاوتی بین تخت مورفی و تخت دیواری وجود دارد یا خیر، اغلب نام ها به جای یکدیگر استفاده می شوند. تخت اصلی و سنتی مورفی برای نگهداری در کمد طراحی شده بود، اما از آن زمان به یک تخت به سبک آرماتوری تبدیل شده است که تا می‌شود و در دیوار جمع میشود که می‌تواند در صرفه جویی در فضای باز کمک کند.

تخت خواب

 

هنگام خرید تخت دیواری یا تخت مورفی چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

مانند هر خرید بزرگ دکوراسیون منزل، باید به این فکر کنید که چرا آن را می‌خرید، چه کسی و چند وقت یکبار از آن استفاده می‌کند، به دنبال چه ویژگی‌هایی هستید و البته چه سبکی مد نظر است. در اینجا چند نکته برای فکر کردن وجود دارد:

مواد تشکیل دهنده:

چیزی که باید در نظر داشت این است که اگر برای خرید یک تخت خواب تاشو از طریق یک شرکت تخصصی اقدام نکنید، به مشکلاتی برمی‌خورید که ازجمله می‌توان به این مورد اشاره کرد که بسیاری از تخت‌های  غیرتخصصی به جای چوب واقعی، از تخته خرده چوب فشرده با روکش لمینت ساخته می‌شوند. در حالی که آنها کسری از قیمت هستند، اما برای دوام یا استفاده مکرر ساخته نشده اند. اگر قصد دارید به طور منظم از تخت استفاده کنید، ارزش آن را دارد که روی چیزی محکم سرمایه گذاری کنید.

مکانیسم بالا بردن تخت:

اساساً دو گزینه مختلف برای بلند کردن تخت وجود دارد: پیستون یا فنر. پیستون‌ها در درجه اول به مدل‌هایی کمک می‌کنند که فوق‌العاده سنگین هستند و وزن زیادی هم در بر دارند و بالا بردن را آسان‌تر می‌کنند. فنرها برای بلند کردن تخت هایی که سبک تر هستند استفاده می شود. به عنوان مثال، برخی از شرکت‌ها تخت‌خواب‌های تاشو می‌سازند که به دیوار می‌چسبند و به سبک کمد باز می‌شوند. تشک‌های روی آن‌ها معمولاً روی یک فریم آلومینیومی هستند که برای افرادی که مشکلات کمر دارند یا افراد مسن‌تر نیز سبک و عالی است در واقع فنرها باز و بسته شدن تخت را آسان تر می کنند.

چه مدت قصد دارید تخت را نگه دارید؟

بیشتر تخت های تاشو باید به میخ های دیوار وصل شوند. در حالی که اگر قصد تغییر دکوراسیون اتاق خود را در آینده نزدیک ندارید، اینها عالی هستند، اما زیبایی یک سبک متحرک و تخت‌خواب‌هایی که راحت جابجا می‌شوند این است که اگر تصمیم به تغییر دکوراسیون اتاق خود دارید می توانید آن را به راحتی جابجا کنید.

تخت عمودی یا افقی

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که بفهمید یک تخت عمودی یا افقی به بهترین وجه در اتاق شما قرار می گیرد. البته، مدل اصلی مورفی عمودی بود، که آن را به گزینه ای عالی برای اتاق های کوچکتر با سقف های بلند تبدیل می کند. فقط مطمئن شوید که فضای کافی برای قرار دادن تخت در هنگام پایین کشیدن وجود دارد.

تخت‌های دیواری یا مورفی افقی برای اتاق‌هایی با سقف‌های پایین‌تر و فضای کف کمتر بهتر است. قبل از انتخاب هر کدام، فضایی را که تخت شما می تواند اشغال کند و همچنین سبک تخت خوابی که به بهترین وجه با دکوراسیون اتاق شما سازگار است را مشخص کنید.

انواع تخت خواب

کدام نوع تشک برای تخت دیواری بهتر است؟

تقریباً همه تشک‌های مموری فوم یا فنر داخلی با تخت‌خواب دیواری سنتی یا تخت مورفی کار می‌کنند. از آنجایی که این تشک ها دست نخورده باقی می مانند و مانند یک مبل تختخواب شو جمع نمی شوند، می توانید بر اساس متریال مورد نظر خود انتخاب کنید. تنها نوع تشکی که نمی توانید روی تخت تاشو استفاده کنید، تشک های فوتون یا بادی است. بنابراین اگر به دنبال تشک جدید نیستید، تشک خودتان احتمالاً خوب است. تنها محدودیت‌ها این است که تشک‌ها بسته به مدلی که می‌خرید نمی‌توانند بیش از 25 یا 30 سانتی متری عمق داشته باشند و باید بین 22 تا 38 کیلوگرم وزن داشته باشند.

چه نوع اتاقی برای تخت مورفی بهترین است؟

تخت مورفی را می توان در هر اتاق و هر نوع دکوراسیون منزل گنجاند. این فقط به اندازه اتاق و تخت شما  بستگی دارد که با آن کار می‌کنید. تخت‌ها بسته به مدل و سازنده، ارتفاع و عمق متفاوتی دارند.

تخت‌های تاشو یا دیواری مناسب برای افرادی است که به یک فضای کوچک نقل مکان می‌کنند یا در یک آپارتمان تک اتاقه زندگی می‌کنند، جایی که اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری، دفتر خانه و اتاق خواب همه یک اتاق است.

آنها همچنین برای خانه‌های بزرگی که می‌خواهند یک اتاق خواب اضافی را به یک دفتر کار خانگی یا حتی یک استودیو یوگا و یا یک باشگاه ورزشی تبدیل کنند عالی هستند. به این ترتیب شما مجبور نیستید به عزیزان خود تخت خواب یا تشک بادی برای خوابیدن بدهید و شما هنوز یک تخت فوق العاده راحت دارید که قسمت اعظم اتاق را اشغال نمی کند!

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *